Jury Konkursu Głównego:
Izabela Plucińska
Urodziła się w 1974 roku w Koszalinie, gdzie ukończyła Liceum Plastyczne. Studiowała animację w Wyższej Szkole Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi oraz grafikę i design na tamtejszej ASP, a także w Łodzi oraz grafikę i design na tamtejszej ASP, a także w poczdamskiej Wyższej Szkole Filmowo–Telewizyjnej im. Konrada Wolfa w Niemczech. Otrzymała stypendia Telewizyjnej im. Konrada Wolfa w Niemczech. Otrzymała stypendia od DAAD, Nipkow Programm i DEFA Stiftung w Berlinie. Spośród licznych plastelinowych animacji największe sukcesy przyniósł jej film Jam Session (2005) uhonorowany licznymi nagrodami, w tym Srebrnym Niedźwiedziem dla krótkiego metrażu na festiwalu w Berlinie. Obecnie pracuje w Berlinie, gdzie prowadzi własną firmę produkcyjną Clay Traces. Od 2014 wykłada na Akademii Sztuki w Szczecinie, na Wydziale na Akademii Sztuki w Szczecinie, na Wydziale
Malarstwa i Nowych Mediów –Animacje.
Filmografia:
Portret Suzanne technika plastelina 15 min 2019
Wieczór / Abend technika plastelina 2.30min 2017
Sexy Laundry technika: plastelina, 12:00 min 2015
Darling technika: plastelina, 7:00 min 2013
Afternoon technika: plastelina, 2:30 min 2012
Josette and her Daddy technika: plastelina, 8min 2010
Esterhazy technika: plastelina, 25min, 2009
7 More Minutes technika: plastelina, 7:30 2008
Marathon technika: plastelina, 5min 2008
Śniadanie technika: plastelina, 2:20 2006
Jam Session technika:plastelina, 9:39 2005
Po drugiej stronie technika: plastelina,, 4:30min 2002
Dubler technika: plastelina,, 3:20min 2000
Studnia — technika: plastelina,, 2:30min. 1999
Roszada technika: paper collage, 2:00min 1998
Nagrody:
„Portret Suzanne”
Złoty Smok –Krakowski Film Festiwal 2019Krakowski Film Festiwal 2019
Najlepszy autorski film Animator Poznań 2019
„Sexy Laundry”
Best Animation New York Short Festiwal 2015
Nagroda publicznośści KRci KROK, Rosja, UkrainaOK, Rosja, Ukraina
Darling Best german Film Interfilm Berlin Special Mention International Animation Recife Brasil Best animation Best animation Anibar, Paja, Kosovo Annecy main competition
Afternoon digital, clay, 2:30 min 2012 Best Artistic Share in Soria Film FestiBest Artistic Share in Soria Film Festival, Spain 2012
„Esterhazy”
Best Short — International Film Festival Expresion en Corto Guanajuato Mexico The Honorable Mentions The Honorable Mentions
50st Krakowski Festiwal Filmowy Grand Prix International Festival Banjaluka, Bosnia i Herzegovina. Corby
Katarzyna Wilk
Teatrolożka, filmoznawczyni/medioznawczyni, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Wiceprezeska Krakowskiej Fundacji Filmowej i wicedyrektorka KFF Sales & Promotion – agencji zajmującej się promocją polskich filmów dokumentalnych, krótkometrażowych i animowanych, a od 2016 roku także sprzedażą średnio i pełnometrażowych dokumentów za granicą, gdzie jest odpowiedzialna za opracowywanie strategii i dystrybucję festiwalową filmów dokumentalnych. Koordynatorka POLISH DOCS i POLISH DOCS PRO – projektów, których celem jest promocja polskiej kinematografii i branży filmowej na świecie, a wcześniej także POLISH SHORTS i POLISH ANIMATIONS. Kuratorka wielu przeglądów i retrospektyw filmowych w ramach kilkudziesięciu międzynarodowych festiwali filmowych, organizatorka polskich stoisk na targach filmowych i polskich delegacji producentów na najważniejszych wydarzeniach branżowych. Szefowa KFF Industry – działu towarzyszącego Krakowskiemu Festiwalowi Filmowemu, zajmującego się wydarzeniami przeznaczonymi dla międzynarodowej branży filmowej, takim jak targi filmowe, warsztaty, pitchingi, prezentacje, dyskusje panelowe i konferencje.
Damian Romaniak
Filmoznawca, literaturoznawca, doktor nauk humanistycznych, animator kultury filmowej, krytyk filmowy i literacki, publicysta, wykładowca, miłośnik dyskusyjnych spotkań filmowych. Był gospodarzem cyklu „Kino Konesera” w multipleksach Helios, prowadził Akademicki Klub Filmowy „Cyklino”. Zagrał w kilku niezależnych produkcjach, które były prezentowane na festiwalach kina dziwnego i niepokornego. Autor wielu artykułów oraz recenzji z zakresu filmu i literatury. Były redaktor portali Onet Film oraz Horror Online. Redaktor naczelny kwartalnika literacko-kulturalnego „eleWator”, selekcjoner i członek Komisji Programowej Szczecin Film Festival, współprowadzi Wieczory Filmowe z OFFICYNĄ. Obecnie także nauczyciel języka polskiego, dziennikarstwa i retoryki w prywatnym liceum.
JURY SENIOR TOPIC
Helena Borlik- Salcewicz
Podróżniczka i żeglarka po świecie przez 12 lat. Zawodowo nauczycielka, terapeutka, instruktorka, realizatorka obrazu filmowego i telewizyjnego. Absolwentka Wydziałów Pedagogicznych na Wyższej Szkole Nauczycielskiej i Wyższej Szkole Pedagogicznej w Słupsku, gdzie uzyskała tytuł magistra pedagogiki. Posiada dyplom nr1 ukończenia Camerimage Film School w Toruniu.
W roku 2001 obroniła tytuł licencjata na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. W 2008r. ukończyła Studia Podyplomowe w zakresie Pedagogiki Resocjalizacyjnej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii przy Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Autorka filmów dokumentalnych dla TVP1 i 2 nagradzanych na profesjonalnych festiwalach filmowych w Polsce i za granicą. Opiekunka artystyczna i merytoryczna licznych filmów dokumentalnych i animowanych tworzonych przez licealnych podopiecznych z Koła Młodego Filmowca oraz przez młodocianych wychowanków- uczestników AUTORSKIEGO PROGRAMU RESOCJALIZACJI POPRZEZ FILM jak i ŻAGLOTERAPII. Niektóre z tych filmów zdobyły nagrody w amatorskim ruchu filmowym na festiwalach w Polsce i za granicą.
W 2000r. wymyśliła i powołała do życia (służbowo) szczecińską BIESIADĘ Z FILMEM DOKUMENTALNYM I ANIMOWANYM (DAF),zapraszając do udziału filmy z wszystkich Ośrodków TVP oraz profesjonalne jury składające się z rektora i innych profesorów Łódzkiej Filmówki. Kilkakrotnie (służbowo) gościła też w Szczecinie ogólnopolski projekt POLSKA ŚWIATŁOCZUŁA z wybitnymi dziełami kinematografii polskiej i ich twórcami.
Wiesław Orłowski
Absolwent Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Pracuje w Teatrze Współczesnym w Szczecinie, gdzie zadebiutował rolą Sir Hugo Evansa w „Figlach Kobiet”. Jest aktorem i śpiewakiem także w Operze na Zamku w Szczecinie. Gra również w Teatrze Krypta i Piwnicy przy Krypcie. Miłośnik kina francuskiego lat pięćdziesiątych.
Michał Marks
Ukończył Wiedzę o Filmie i Kulturze Audiowizualnej na Uniwersytecie Gdańskim oraz Pomorskie Warsztaty Filmowe w Gdyńskiej Szkole Filmowej. Reżyser krótkich filmów fabularnych. Tworzenie to jego sposób na poznanie siebie i świata wokół. Ważniejsze filmy ( reżyseria, scenariusz, produkcja): :”Natchnienie”, „Zoe , 2020, „Luna”, 2021, „Vibe” 2022.